welcome to my life

just read my blog . thank you .

Tuesday, July 24, 2012

kehidupan di university :)

assalamualaikum semua .
sekaramg , aku dah hidup sebagai seorang student university . seronok ? boleh lah . sekadar nak gembirakan hati parents tercinta . aku diberi macam dugaan bi;a duduk kat sini . tapi , dugaan tu dah banyak mengajar aku untuk terus menjadi muslimah sejati ,

kat sini , aku ade ramai sangad kawan rapat . aku kenalkan pada korang ye .


ni adalah kawan baik aku kat sini . NADIAH . dia seorang yang sangat bersemangat . dah lah comeyy , bek lak tu .

ni pulak AYU . dia seorang yang lembut sangat , hati pun baik . aku sayang diaorang sangat . tapi maaf , aku tak dapat nak cari gambar sorang lagi kawan bek aku NADZRATUL . HEHE , dia tu fotogenik cam aku tau . aku suka kawan dengan dioramh sume . aku dah anggap diaorang cam adek bradek dah . bila berpisah ngn diaorang , aku rase sedih sangat . hati aku sunyi sangat .


HEHE , jeng , jeng , jeng . ni lah classmate aku tercinta . class yang paling happy kat sini . iaitu kelas DIPLOMA SYARIAH PERUNDANGAN ISLAM . senang cakap , semua bakal lawyer , untungkan ? doakan aku akan menjadi seorang lawyer , amin .

tapi aku rasa aku tak layak untuk jadi classmate diaorang tau . aku tak cukup baik untuk diaorang . aku sayang kelas ni sama cam aku sayang kelas 5 assayuthi dulu . tapi tu kesah lame . sekarang , aku hidup di university . bukan budak sekolah lagi . aku bahagia ngn geng aku kat sini . HAHH , aku ade ramai lagi kawan kacip tau , IDA , JIA , ECHAH , KEM , BASYIRAH dan ramai sangad kodd . homemates aku pun spoting gila .tak nyesal aku ikot cakap mak ngn ayah aku , betul cakap korang . KATA KATA IBUBAPA SEMEMANGNYE BETUL . aku harap aku akn terus kekal di redhai ALLAH yang satu , aku nak berubah sangadd2 . tapi aku perlukan sokongan daripada geng2 aku ,

mereka adalah segalanya untuk aku kat sini , aku harap perhubungan kami semua tak kan pernah terputus . aku suka kawan ngn diaorang sebab diorang dah ajar aku untuk terus berubah dari buruk ke baik , aku yakin mereka kawan yang terbaik untuk aku ,


hasrat hati aku untuk berubah sangat kuat , alhamdulillah . sekarang aku dah mula melakukan perkara sunat yang boleh membuatkan hati aku tenang . allah sentiasa ada di sisi orang yang mengingatinya ,

sal syafiq ? aku dah mula lupakan dia , aku nak hidup tanpa dia di sini . aku cuma doakan dia akan sentiasa bahagia ngn aqhibah , kat sini , aku dah ada peganti dia . seseorang yang membuatkan aku rasa bahagia bila kat sini . sape ? biarlah rahsia , hanya aku dan allah saja tau , cam biasa , kebahagiaan aku hanya terletak pada orang yang aku sayang . thanks awak sebab hadir dalam hidup saya . sejujurnya , saya sentiasa doakan agar awak sedar yang saya sayang pda awak , biarpun aku tau diri aku tak secantik kawan aku yang lain , tapi aku yakin allah akan makbulkan doa hamba dia , kan ?

by the way , aku harap one day , ada orang akan memberi dorongan untuk aku memakai NIQAB . aku teringin sangat nak pakai niqab. dan aku nak sokongan dari orang yang aku sayang . syafiq yusoff adalah masa silam aku . aku akan cuba untuk lupakan dia dari hidup aku .tipu lah kalau aku cakap aku dah tak cintakan dia , aku tetap cinta dia , tapi hati aku bukan untuk dia dan dia bukan jodoh dari allah untuk aku .

buat masa sekarang , fokus aku hanya untuk menjadi seorang peguam yang berdedikasi ., aku nak lebih bersemangat dalam belajar . aku nak kuat dan tak nak hampakan ibubapa aku lagi . aku percaya pada jodoh aku , kehidupan kat sini jugak dah mengajar aku berfikiran lebih matang . aku dah tak nak jadi cam budak budak kecik , sebab aku merasa dah sampai masa aku menjadi seorang wanita . bukan perempuan lagi . nasihat dari si dia dah banyak buat aku terpikir untuk tidak berbuat dosa yang besar , aku janji dgn dia dan sahabat karib aku yang aku akan cuba untuk sentiasa melakukan kebaikan ,

biarpun kami baru kenal tapi perasaan sayang aku pada DSPI group macam aku kenal dia dah lebih dari 5 tahun . aku bangge dan bahagia kenal orang . aku nak sebut nama korang kat sini .

ATIQAH , HAJAR , HANIS , AINA MIZA , NADHIRAH , FARHANA , NAJIHAH , KAK YATI , ADILA , AMANI , NADIAH , AYU DAN NADZ ,


HAZALIF . MUSLIM , AFIQH , SAFWAN , AMMAR , NAZEEF , ZAFEEQ , IKHWAN , MUIZ , MUSAIYAR , AUZAI , KAMAL HASAN . 


mereka semua adalah permata hati aku , aku sayang korang sangat , aku mohon agar korang jangan pernah lupakan aku biarpun aku dah hilang dimuka bumi ni . sekian saja . terima kasih kerana sudi baca . assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment