welcome to my life

just read my blog . thank you .

Monday, March 12, 2012

kedah darul aman

assalamualaikum sahabat *lambailambai*

apa kabo ? aku kat sini alhamdulillah  masih dapat melihat keindahan bumi ciptaan allah SWT nie .
aku baru balik dari kedah , rumah mak sedara . aku rasa cam aku dah jadi orang kedah kot , asal cuti mesti pergi kedah . BTW kat sana best sangat , tenang gila . tiap-tiap pagi aku pergi kat bendang sawah padi . motif utama aku sampai kedah sebenarnya ada kenduri kahwin . sepupu aku kahwin atau aku panggil dia 'alang' . tema  warna oren biru tapi aku pakai hijau . sesat kan ? HAHA ! aku tak kesah pun . yang penting weeding tu best cangat . aku dapat merapatkan diri dengan sepupu yang lama terpisah . antaranya mieza , husna , asma , sufian , hanifah , ilah , ngn dayah . seronok . aku bertolak ke kedah ari sabtu pukul 8 pagi then sampai kedah pukul 6 petang . seharian duduk dalam kereta . naik pitam dah aku . sampai jew kedah , aku terus lari-lari nak salam dengan mak long dan ayahlong , mak su dan ayahsu . lama dah tak jumpa diaorg . then , aku dikelilingi anak sedara aku , tak sangka , kat sini aku digelar "achik" . 'nak salam achk , nak salam achik' HAHA ! itu ayat pertma aku dengar masa sampai sana , seronok . merasa jugak aku nak anak sedara biarpun hnya kat kedah . kat sana aku ada lebih kurang 8 orang anak sedara . ramai jugak lah . seharian aku pusing-pusing pendang . aku jalan-jalan dengan mieza . mieza tu dah lah cantik , baek pulak tuh . 

malam tu pulak , aku teman dayah dengan mieza siapkan kerja kursus sejarah diaorang . diaorang pergi intiview sorang mamat kacak nih , nama dia muhaimin shaarani . HAHA ! boleh tahan lah . muda plus kaya pulak tu , baru umur 21 tahun dah ada kilang sendiri . HAHA ! bukan itu topik yang aku nak cakap sebenarnya , malam tu aku dengan mieza jalan-jalan lagi , pastu kami lapar , kat sana kami tak tido umah maklong tapi kami tido kat umah abglong , umah dia belakang umah maklong . lebih kurang 300 meter kot , kena lalu lorong gelap pula tu. takot gila ~ aku dengan mieza pergi umah maklong dalam pkol 12 malam sebab lapar , terpaksa lah lalu lorong gelap tu . bila sampai sana , tengok pakde dengan anak-anak dia baru sampai . aku pun salam lah dengan dia . lepas makan ,aku dengan mieza cepat-cepat balik umah sebab takut .malam tu memang kami tido lewat sebab excited dapat jalan-jalan .

masa hari kenduri , aku dengan mieza banyak gila snap gambar , HAHA ! snap gambar  adalah hobi aku . dulu aku memang tak minat bergambar tapi sekarang minat gila-gila . aku bergambar dengan ramai orang . then , aku dengan mieza makan sampai tiga kali tau , sebab penat bergambar  HAHA ! hari tu memang penat gila-gila . biarpun aku tak buat kerja tapi aku terasa penat . penat berjalan , ermm ~ sayang betul aku tak dapat duduk lama kat kedah , suasana kat sana memang tenang . petang tu , lepas tukar baju , pakde bawak kami jalan-jalan kat situ , tetiba aku teringat kat CAPITAL S . ermm~maybe aku terlalu rindu dia kot . HAHA ! cam bodoh jew , aku je ingat dia padahal dia tak ingat aku pun , tak kisah , hati masing-masing berbeza . aku tahu dia tengah bahagia sangat , nak tau tak , mase aku pergi kat pekan rabu , aku ade beli something untuk dia tau , something yang kaca , then aku tulis "HAPPY BIRTHDAY , MAY ALLAH BLESS YOU,4 MAC 2012 ." aku tak tau nak bagi ke tak kat dia . 

hari ketiga aku kat sana , aku dah nak balik pahang , sedih gila tau , kena pisah dengan ank sedara dan sepupu .tapi terpaksa jugak balik . OTW balik tu abah bawah pergi pulau pinang , best gila duk sana , first time aku sampai pulau pinang , aku dapat tengok kapal cruise . teringin nak naek tapi aku tak mampu nak naek kapal mewah cam tu . one day aku akan naik jugak cruise tu , ermm ~ dah lahh kawan-kawan . aku nak rehat , seharian berjalan , sekarang masa rehat pulak . bye , assalamualaikum ~


















masa hari terakhir di kedah :(

No comments:

Post a Comment