welcome to my life

just read my blog . thank you .

Sunday, September 2, 2012

syawal story ~~

assalamualaikum .
apa kabo semua sahabat ?
harap sihat lah . aku kat sini alhamdulillah masih dalam lindungan tuhan .
cerita apa hari ni ? ermm , aku nak cerita sal bulan syawal . dalam bulan yang mulia ni , banyak sangat kejadian yang berlaku dalam diri aku dan keluarga aku . entah lah nak mulakan cam mane .
dalam bulan ni , aku terasa kehilangan seseorang , orang yang aku mula sayang . mesty korang tau kan sape ? ofcoz lah Capital F aku . sekarang , dia dah menjauh kodd dari aku . tapi aku paham , sebab bukan salah dia . rindu ? mestilah rindu kat dia . dan aku harap dia akan text aku . minggu ni , ntah lah . bosan kodd , dalam kelas bosan , kat dorm bosan kat sume tempat bosan . tak tau lah kat mane tak bosan bagi aku ni . maybe kat umah . HAHA . dalam minggu ni banyak sangat cerita sedih berlaku pada diri aku .

30 ogos 2012 ~~ jam 12.39 am

ma : assalamualaikum . awak kat mane tu asila ?
me : wasalam . ade kat bilik lah ma , knape ?
ma: takde lah . ma saje je tepon ni . awak buat ape sampai tgahmalam tak tido ?
me: buat assigment lah . banyak gila kodd nak kena siapkan .
ma: saja ma nak gitau . awak jaga diri , along kena santau ~ sian along .
me: haaaaaa~ betul kew ma ? camne ma tau ? ma bawak along g klinik syifa kew ?
ma: haah , ma bawak petang tadi . masa ustaz tu bace ayat , along muntah kuar pasir , rambut , kaca dan macam macam lah .
me: yeke ? camne along sekarang ? okay dah kew ?
ma: okay lah dari dulu . awak pun jage lah diri . risau jugak ma kat awak , awak pun mangse keadaan jugak . tapi insyaallah takde pape yang berlaku . ma sentiase doakan awak okay kat sane . nanty ma hantar ubat kat awak ok .
me: okay lah , insyaallah orang okay kodd kat sini .


terkejutkan ? kakak sulung aku disantau sejak umur 21 tahun , dah lama sangat . naseb baik dia okay . patotlah selama ni dia cam benci kami . padahal kami sayang sangat kat along . then , aku dapat tahu yang aku juga terkena terpias santau tu . lelaki yang aku sayang akan pergi jauh dari aku . apa pendapat korang ? sedih kan ? aku sedih gila kodd bila aku kehilangan faiz . aku mengaku yang aku series sayangkan faiz , tapi dia dah pergi jauh dari aku . dia tak pernah rasa ke yang aku sayangkan dia ? ataupun dia bute ?
ya allah , jauhkan aku dari perbuatan jahat orang . aku taknak hidup dalam keadaan camni , aku nak family aku sihat sihat . aku nak jugak merasa kasih sayang seorang lelaki . aku nak hidup dalam kasih sayang . bukan dendam . sekarang , aku rasa sunyi sangat . aku rasa cam dah takde orang sayang aku , dan aku tak patut dapat kasih sayang dari seorang lelaki ,

kat sini , ade sorang mamat ni , dia selalu bagi nasihat kat aku , tapi dia pun dah semakin menjauh dari aku . aku rasa sedih sangat . aku tak kesah tapi aku harap diorang takkan pernah dendam dengan aku . mamat tu aku tak dapat jangke hati dia , dia bagaikan talam dua muka . dia pun cam playboy . ntah lah , aku malas nak menilai dia . biarkan dia hidup di dunia dia sendiri .

yang aku tau sekarang , aku nak lupakan laki sekejap sebab aku tau , aku tak kan dapat orang yang aku sayang disebabkan keluargaku disantau oleh seseorang . final exam ? aku akan buat yang terbaek kodd .

dearfaiz ,
semoga awak bhagia . kalau rasa tak cihat makan ubat tau , ingat pesan saya keh , saya sayang awak . thanks sebab selama niy buat saya happy dan gembira . terima kasih sebab teman saya bile saya sunyi . saya harap awak akan hargai kasih sayang saya pada awak . sejujurnya , tiada lelaki lain dalam hati saya melainkan awak FAIZ . saya sayang awak kerana allah . bukan kerana nafsu semata mata . saya ingat kata kata awak , hadiah bukan boleh buat kebahagian  tapi kasih sayang yang mampu bagi kebahagian . saya setuju sangat faiz . semoga tuhan sentiasa lindungi awak .




assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment